Wist je dat je als ondernemer met meer dan 25 werknemers verplicht bent om een risico-inventarisatie uit te laten voeren? Hierbij wordt in kaart gebracht met welke risico’s jouw werknemers op dagelijkse basis te maken krijgen. Op basis van de resultaten van dit onderzoek krijg je een plan van aanpak waarmee je de veiligheid, gezondheid en het welzijn van jouw werknemers kunt verbeteren.

02A14S3P

 

Minder verzuim, lagere kosten

Door middel van het rie toetsen verklein je dus de risico’s en draag je bij aan een betere werkomgeving voor jouw personeel. En daar heb je als ondernemer ook profijt van. Want minder verzuim betekent ook lagere kosten. Het is daarom ook voor ondernemers met minder dan 25 werknemers aan te bevelen om eens naar de risico’s te laten kijken. Voor een dergelijke goede inventarisatie kun je contact opnemen met een gecertificeerde arbodienst.

Zorg dat de rie altijd actueel is

Het is belangrijk om er voor te zorgen dat de risico’s om de zoveel tijd worden geïnventariseerd en de actuele situatie bekend is. Dit is nodig omdat de omstandigheden binnen een bedrijf in de loop van de tijd kunnen wijzigen. En daarmee kunnen natuurlijk ook de risico’s veranderen.

Geef een reactie